Moje spotkanie ze Sługą Bożym bp. Piotrem Gołębiowskim: On z nieba też mi błogosławi

Sługa Boży bp Piotr Gołębiowski udziela błogosławieństwa jednej z sióstr służek NMP Niepokalanej w kaplicy Domu Generalnego w Mariówce (Archiwum Diecezji Radomskiej)

On z nieba też mi błogosławi


Z osobą ks. biskupa Piotra Gołębiowskiego mam więź duchową prawie od dzieciństwa. Mój tata był kościelnym w parafii Wrzeszczów, która dawniej należała do diecezji sandomierskiej. Podczas wizytacji tej parafii ks. biskup Piotr na zakończenie dziękował różnym osobom, a wśród nich panu kościelnemu. Tata słysząc te słowa, aż się rozpłakał, bo nigdy do tej pory, podczas żadnej wizytacji, nikt mu nie dziękował za jego posługę w kościele. Gdy wrócił do domu opowiedział, co go spotkało i miał wielką wdzięczność dla tego biskupa, że taki wrażliwy i umie zobaczyć maluczkich.
Drugie zdarzenie wiąże się już bezpośrednio ze mną. Gdy zastanawiałam się, jako 15-latka, jakie wybrać zgromadzenie zakonne, kiedyś dotarły do mnie słowa, czytanego w kościele, listu pasterskiego biskupa Piotra, a szczególnie zakończenie, że wszystkim diecezjanom błogosławi. Pomyślałam, że powinnam być w tej diecezji skoro ma tak dobrego pasterza, który nam błogosławi. Zgłosiłam się do Sióstr Służek NMP Niepokalanej w Sandomierzu i u nich jestem.
Potem moja posługa też splatała się z osobą Sługi Bożego. Gdy poszłam do pracy w Nałęczowie, zamieszkałam w pokoju, który został urządzony w dawnej kaplicy, a w niej, podczas Mszy świętej, ks. biskup zakończył życie. Mieszkając tam i spoglądając na zdjęcie biskupa Piotra Gołębiowskiego w pokoju, czułam jego bliskość i opiekę. Potem pracowałam w pałacu biskupim w Sandomierzu. Biskup Piotr już nie żył, ale z portretu często spoglądały na mnie jego dobre, uśmiechnięte oczy i czułam, że mi błogosławi. Teraz pracuję w Wyższym Seminarium Duchownym w Sandomierzu i też mam okazję często spoglądać na jego portret w refektarzu. Odczuwam to samo błogosławieństwo, które usłyszałam na zakończenie listu pasterskiego przez bardzo wielu laty.
Mam z nim duchową łączność i wewnętrzną pewność, że on z nieba obdarza mnie swym błogosławieństwem.
s. Helena Chłopecka służka NMPN

Bądź na bieżąco. Polub - prosimy - stronę
Sługi Bożego bp. Piotra Gołębiowskiego na Facebooku:



Zapraszamy, zobacz też ostatnie posty:
1) Z Maryją w herbie: Matka Nieustającej Pomocy (WEJDŹ).
2) Księga wdzięcznością pisana – „Księże Biskupie Piotrze, Świątobliwy Pasterzu, gorąco Cie proszę…” (WEJDŹ).
3) Prosimy, dołącz do naszej modlitwy o zdrowie Pani Małgorzaty… (WEJDŹ).
4) Naśladując Świętych: Św. Jan Chrzciciel – 24 VI (WEJDŹ).
5) Artykuł z „Ave. Gość Radomski” (WEJDŹ).
6) Moje spotkanie ze Sługą Bożym bp. Piotrem Gołębiowskim: Biskup Piotr Gołębiowski – spotkanie podczas Oazy (WEJDŹ).
7) Odczytując Ewangelię ze Sługą Bożym: Wie dobrze Pan Bóg, czego dzisiejszemu człowiekowi potrzeba (WEJDŹ).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz